تابلوی سهراب سپهری بر روی دیوار خیابان ولیعصر نقش بست

تابلوی سهراب سپهری که به قیمت 2 میلیارد و 800 میلیون تومان سال 94 درحراج تهران به فروش رسیده بود، بر دیوار تهران نقش بست.

پس از گذشت سالها از ورود سهراب به دنیای نقاشی، هنوز وقتی یک نمایشگاه معتبر یا حراجی از آثار تجسمی برگزار می‌شود، اثر او با بالاترین قیمت و با فاصله‌ی بسیار زیادی از دیگر آثار به فروش می‌رسد. آخرین آن هم فروش تابلوی «تنه درختان» این هنرمند در چهارمین حراج تهران بود.

این تابلو که به قیمت 2 میلیارد و 800 میلیون تومان به فروش رسید، سهراب سپهری را به گران‌قیمت‌ترین هنرمند ایرانی تبدیل کرد، این روزها اگر گذرتان به خیابان ولیعصر(عج) و حوالی پارک ساعی بیفتد می توانید تصویر این اثر را در این خیابان از نزدیک تماشا کنید.

علی داوطلب درمورد کار “تنه درخت” گفت: از آنجایی که کار سهراب سپهری اثری کاملا شناخته شده است لذا دقت نظر بالایی را می‌طلبید از سوی دیگر بزرگ شدن این نقاشی آن هم در ابعاد ساختمان کمی دشواری داشت که خوشبختانه با صرف زمان بیشتر رفع شد.

کار برروی نمای آجری به اجرا درآمده است به همین دلیل نیازمند زمان لازم برای زیرساخت بود و سپس کار به صورت رنگ آکرلیک به تصویر در آمد، این گفته های هنرمند اثر است، او ادامه داد: نزدیک یک ماه زمان برای اجرای این اثر معروف سهراب سپهری در ابعاد 14 در 20 متر وقت صرف شد.

داوطلب افزود: اثر سهراب سپهری در ساختمانی اجرا شد که به لحاظ رنگ و نحوه اجرا با آن هارمونی داشت لذا فکر می‌کنم می‌تواند اثری آرامش بخش به دنبال داشته باشد.

یکی از نکات جالب در اجرای کار واکنش مردم به این موضوع بود، داوطلب در این مورد گفت: حین اجرای کار بارها دیدم که مردم ساعت‌ها می‌ایستند و کار را تماشا می کنند، این مساله برای من بسیار خوشایند بود زیرا این تشویق ها نشان دهنده اهمیت هنر برای مردم است

دیدگاه‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *