سهراب سپهری گرانقیمت ترین نقاش خاورمیانه

یك حراج بزرگ آثار هنری در خاورمیانه و جنوب آسیا در حالی قیمتهای پایه آثار حراج ۲۰ مهرماه خود را اعلام كرد كه اثری متفاوت از سهراب سپهری، نقاش و شاعر برجسته كشورمان به عنوان گرانترین اثر این حراجی لقب گرفت. خانه حراج «بونامز» در حالی قیمت های چهارمین حراج …

یك حراج بزرگ آثار هنری در خاورمیانه و جنوب آسیا در حالی قیمتهای پایه آثار حراج ۲۰ مهرماه خود را اعلام كرد كه اثری متفاوت از سهراب سپهری، نقاش و شاعر برجسته كشورمان به عنوان گرانترین اثر این حراجی لقب گرفت.

خانه حراج «بونامز» در حالی قیمت های چهارمین حراج خاورمیانه و جنوب آسیای خود را اعلام كرده است كه در آن آثاری از هنرمندان ایران، جهان عرب، هند و پاكستان به نمایش درمی‌آید.

بنا به اعلام مطبوعاتی خانه حراج بونامز در این حراجی كه ۱۲ اكتبر ۲۰۰۹ مطابق با ۲۰ مهرماه در محل هتل رویال میراژ دبی برپا می شود، گران ترین اثر، اثری بدون عنوان متعلق به «سهراب سپهری»  نقاش و شاعر درگذشته ایرانی است كه  ۱۲۰ تا ‌۱۴۰ هزار دلار قیمتگذاری شده است. این اثر زیبا و شاخص، به شیوه رنگ روغن روی كتان كشیده شده و ابعاد آن  ۷۳ در  ۱۱۴ سانتی متر است.

از نكات مهم حراج امسال، همكاری این خانه حراج با انجمن خیریه «المدد» است كه قرار است عواید این همكاری صرف آموزش هنر برای كودكان محروم در خاورمیانه شود. این برای بار دوم است كه بونامز با این انجمن همكاری می كند. همكاری قبلی در ماه ژوئن در لندن صورت گرفت و  ۴۵ هزار دلار صرف امور خیریه شد.

دیدگاه‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *