آلبوم سرود مهر اثر محمدرضا شجریان

سرود مهر عنوان آلبوم موسیقی سنتی ایرانی است با صدای محمدرضا شجریان و موسیقی حسین علیزاده که در سال ۱۳۸۶ منتشر شده‌است. این آلبوم بخش دوم کنسرتی است که آذر ماه سال ۱۳۸۴ در تالار بزرگ کشور در تهران برگزار شده‌است. این آلبوم در آواز بیات ترک و افشاری است …

سرود مهر عنوان آلبوم موسیقی سنتی ایرانی است با صدای محمدرضا شجریان و موسیقی حسین علیزاده که در سال ۱۳۸۶ منتشر شده‌است. این آلبوم بخش دوم کنسرتی است که آذر ماه سال ۱۳۸۴ در تالار بزرگ کشور در تهران برگزار شده‌است. این آلبوم در آواز بیات ترک و افشاری است و اشعار آن از عطار، حافظ، سعدی و سهراب سپهری است.

آذر 84، تالار بزرگ کشور، «محمدرضا شجریان» و «حسین علیزاده» و «همایون شجریان» و «کیهان کلهر»، حافظ و سعدی و عطار و سهراب سپهری و کنسرتی که بعدها بخشی از آن، آلبوم «سرود مهر» نام گرفت.
«سرود مهر» را مثل بسیاری از آثار استاد شجریان، شرکت دل آواز در 10 قطعه منتشر کرده است. آواز این آلبوم در بیات ترک و افشاری است. آهنگسازی «سرود مهر» و نواختن تار را «حسین علیزاده» بر عهده داشته و «همایون شجریان» با آواز و تنبک و «کیهان کلهر» با کمانچه، او را همراهی کرده اند.

شعر قطعه تصنیف نیایش از این آلبوم، شعر نیایش از دفتر شرق اندوه است.

دیدگاه‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *